Strategie
Deze data voeden de 100 dagen strategie: lang genoeg om echt impact te maken, kort genoeg om actie-gedreven te zijn. We bepalen welke knoppen we aan kunnen draaien en brengen een focus aan, e.g. we gaan werken aan conversie deze 100 dagen.
Bouw gericht aan het succes van je webshop volgens onze 100 dagen strategie. Lang genoeg om impact te maken, kort genoeg om actie-gedreven te werken. De kernvraag waar we samen met jou aan werken: hoe zorgen we voor winstgevende omzetgroei? Met de e-commerce strategie bepalen we hoog over welke knoppen we aan draaien.
Stap 1: Huidige stand van zaken
We starten met een blik naar buiten. We houden deze stap klein en pragmatisch, dus dit kost niet veel tijd.
- Hoe staat de markt ervoor?
- Is er veel concurrentie?
- En wat doen zij? Product aanbod en marketingkanalen
- Wie zijn je doelgroepen?
We gebruiken alle informatie die beschikbaar is in je bedrijf om deze fase pragmatisch en klein te houden, of doen ons eigen onderzoek afhankelijk van de grootte van je huidige webshop.
Stap 2: Stip op de horizon bepalen
Als tweede bekijken we waar we naartoe willen gaan. We vertalen je ambitie naar concrete en meetbare doelstellingen.
- Wat zijn de ambities?
- Waar liggen de kansen?
- Wat zijn de bedreigingen?
- Is er product-uitbreiding nodig voor groei naar het volgende level?
Stap 3: Onderliggende e-commerce metrics bepalen
Op basis van de ambities en concrete KPI's bepalen we vraagstukken die ons kwartaaldoelstelling invulling geeft. Vanuit data maken we strategische keuzes. Op basis van de belangrijkste e-commerce metrics bekijken we hoe je het doet ten opzichte van onze benchmark. Is er ruimte voor verbetering? Dan maken we een actiegericht plan om minimaal de benchmark te behalen.
Typische vraagstukken waar we bij helpen:
- Hoe verhogen we de conversie naar X?
- Hoe verhogen we de AOV met 15%?
- Hoe zorgen we dat nieuwe klanten vaker kopen?
- Hoe verlagen we de CPA zonder volumeverlies?
- Moeten we meer budget uitgeven aan SEO?
- Moeten we nieuw kanaal X toevoegen?
We kijken hier naar de 6 fundamentele onderdelen van e-commerce groei:
- Webshop management
- E-commerce Management
- Betaalde Acquisitie
- Organische Acquisitie
- Conversie-Optimalisatie
- Lifetime Value
Stap 4: Actieplan voor komende 100 dagen plan
Wij geloven niet in een strategie voor een heel jaar. Dat soort plannen belanden namelijk in een stoffige la. Wij willen impact maken en weten hoe dynamisch e-commerce is. Onze plannen zijn dus voor 100 dagen (een kwartaal).
Waarom 100 dagen?
Dit is de ideale mix tussen kort & lang: het is lang genoeg om echt impact te maken, kort genoeg om actie-gedreven te zijn. We bepalen welke knoppen we aan kunnen draaien en brengen een focus aan, e.g. we gaan werken aan conversie deze 100 dagen. In de kwartaal strategie sessie doorlopen we de belangrijkste metrics en formuleren een actieplan van 100 dagen.
.png)
Zonder dienst
- Losse initiatieven die niet samenkomen
- Alle losse initiatieven uitvoeren in de hoop dat iets werkt
- Alles heeft dezelfde prioriteit
Met dienst
- Centrale strategie waarin alle energie dezelfde richting op gaat
- Energie van het team besteedt aan projecten met impact
- Duidelijk onderscheid in belangrijk / niet-belangrijk.
Gerelateerde artikelen
Onze manier van werken
Onze samenwerking start met een audit. We checken waar jullie nu staan en implementeren vervolgens onze checklists en playbooks om snel meters te maken. Aan het einde van het eerste half jaar webshop management staat alles als een huis en werken we proactief vooruit.
Maand 1
Maand 2 - 5
Maand 6
*Trajecten zijn op abonnementsbasis met een minimale termijn van 3 maanden, daarna is onze samenwerking maandelijks opzegbaar.
Partners gingen sky high door ons Solide Fundament.
65% van onze klanten heeft haar omzet verdubbeld in de eerste 6 maanden. Je wilt dat niet van ons horen, maar van hen.
Ewoud is een slimme kerel en prettige sparringspartner.

Ewoud hielp ons in slechts een paar sessies met het vinden van impactvolle verbeteringen in onze retentiefunnel.

Met Ewoud's diepgaande kennis en lekkere tempo van nieuwe informatie, genoten we van elke sessie.

Uit de sessie met Solid Growth heb ik concrete, waardevolle inzichten gehaald, die me meteen hebben geholpen om mijn klantervaring te verbeteren en mijn conversie te stimuleren.

Zelfs nu, een paar jaar later, raadpleeg ik Ewoud over dit onderwerp. Ik werk heel graag met Ewoud en hij is altijd een inspiratiebron geweest.

Het maakt niet uit welk algemeen doel je wilt bereiken, de aanpak van Ewoud helpt enorm bij het identificeren van zakelijke groeikansen.

Klanten die je voorgingen




Veelgestelde vragen
Deze dienst is onderdeel van
E-commerce Management