E-commerce contentmarketing
Zet samen met ons een meetbare contentmarketing strategie neer die het verschil maakt. Leer je klanten door en door kennen, bied de juiste informatie voor verschillende fasen van de customer journey en verbeter je posities op zoekmachines.
Je doelgroep verbinden met je merk.
Contentmarketing draait volgens ons om het verbinden van je doelgroep aan je merk. Het is letterlijk het bouwen van je merk. Maar voor veel e-commerce ondernemers en managers vormt contentmarketing een struikelblok. Dat herken jij misschien ook wel; hoe bereik je de doelgroep in het hedendaagse medialandschap? Er zijn ontzettend veel mogelijkheden, hoe stem je dat op elkaar af? Laat ons een gecentraliseerde contentmarketing strategie opstellen en implementeren, de juiste snaar raken bij je doelgroep en je omzet verhogen.
Een doordachte contentmarketing strategie is dé manier om je merkidentiteit te versterken. Het is tijd om onderscheidend vermogen te creëren en afstand te nemen van de concurrentie. Wij helpen je daarbij.
Hoe wij webshops helpen met contentmarketing.
Het verhogen van de omzet door middel van contentmarketing is binnen e-commerce makkelijker gezegd dan gedaan. Het gaat vele malen verder dan zoekwoordenonderzoek, wat bijpassende content produceren en hopen op resultaten. Want zo pakken veel webshops het wel aan. Wij zorgen ervoor dat je content matcht met je doelgroep. In iedere fase van de customer journey de juiste informatie ontvangen leidt uiteindelijk tot een positieve aankoopbeslissing. De effectiviteit van je contentmarketing is af te lezen aan een verhoogde klantloyaliteit, meer leads en betere verkoopcijfers.
In een ideale strategie kom je verschillende soorten content tegen. Wij onderzoeken wat je doelgroep nodig heeft, waar ze naar op zoek is en wat je concurrentie doet. Soms mag het triggeren, vaak moet het gericht zijn op engagement in verschillende fasen van de customer journey. Potentiële klant A wil vergelijkingen zien tussen jouw product en dat van de concurrent, potentiële klant B is nog niet zo ver en wil gewoon wat meer weten over de voordelen van je producten of merk.
De ideeën die we opdoen tijdens ons onderzoek verwerken we in een overzichtelijke contentplanning en rollen we uit. Solid maakt het verschil door dit gehele proces uit handen te nemen. Is je team in staat content te produceren? Dan dragen wij kennis over en nemen we teamleden mee in de planning. Of je laat de productie volledig aan ons over, richten jullie je in de tussentijd op andere acquisitiekanalen en werkzaamheden. Dat is de efficiëntie waar we naar op zoek zijn.
Efficiëntievoordeel door onze werkwijze.
Onze manier van werken heeft verschillende voordelen: het zorgt voor een verbeterd beeld van je klanten en haar wensen, kwalitatieve content en een effectieve distributie van die content. Door onze werkwijze gaat de kwaliteit van je content omhoog omdat we volgens een vaste structuur werken. Daarnaast leidt het tot efficiëntie en overzichtelijkheid. Dat overzicht voorkomt overlap tussen en dezelfde type content, dat is funest voor de resultaten van je SEO-strategie.
Bij Solid bieden we nog meer efficiëntie in de vorm van een e-commerceOS. Een door ons ontwikkeld operating system waar alle werkzaamheden rondom contentmarketing inzichtelijk zijn en waar je gepubliceerde content terugvindt. Dat systeem is ook interessant voor organisaties die met freelancers in het buitenland werken. Iedereen levert het eigen werk op binnen het systeem, jij ziet realtime vorderingen en werkt daardoor efficiënter. Dit zorgt voor een verbetering van de content consistentie.
Gedegen onderzoek naar je doelgroep en concurrentie.
Voor we kunnen beginnen met het optimaliseren van bestaande content en creëren van nieuwe content, moeten we je doelgroep en haar wensen definiëren. Wij willen weten voor wie we content produceren. Daarnaast doen we onderzoek naar de concurrentie. Wat doen zij op het gebied van contentmarketing? Wat kunnen we anders en beter doen? Er zijn verschillende typen content die we in kunnen zetten. Misschien is het creëren van wat buzzworthy content nodig om een dichtgeslibde markt te laten weten dat we er zijn. Jij ontvangt een volledig uitgewerkte content roadmap waarin onderzoeken, concurrentieanalyses en de contentplanning terug te vinden zijn.
Onze contentstrategie is recycle- en inzetbaar op verschillende kanalen. Van iedere blog zijn er snippets te delen op socials en binnen e-mail campagnes. We zijn ervan overtuigd dat contentmarketing van groot belang is om als e-commerce organisatie te excelleren. Om groei te realiseren. Laat ons je helpen bij het vinden van de toon waarmee we het digitale gesprek aangaan met je doelgroep, in iedere fase van de customer journey. Ons uiteindelijke doel: bestaande en potentiële klanten op de best mogelijke manier informeren en bedienen en daarmee zorgen voor webshopgroei op de lange termijn.
Onze manier van werken.
Contentmarketing voor e-commerce is een van de diensten binnen ons totale 'organische acquisitie' pakket. Een pakket waarmee we de organische acquisitie van webshops stap voor stap naar het volgende level brengen. Dit begint met een onderzoek en gedetailleerde weergave van de huidige stand van zaken. Op basis van die inspanningen zetten we een gepersonaliseerd plan op om de ROI uit e-mail marketing, SEO, contentmarketing en social content te maximaliseren. Met jarenlange ervaring in e-commerce marketing zien onze specialisten direct waar het aan schort binnen jouw organisatie. We maken het verschil door je mee te nemen in dit proces. Bij Solid hebben we namelijk twee doelen: de beste resultaten uit organische acquisitie halen én het kennisniveau van je interne team verbeteren.
Nadat het fundament voor organische acquisitie staat, maak jij een keuze. Of we dragen de kennis over aan je team, haken aan als strategisch partner op het gebied van organische acquisitie en steken onze tijd en energie in het optimaliseren van de volgende zwakste schakel binnen je webshop. Of wij blijven verantwoordelijk voor de planning, productie en analyse van alle content.
Ben je alleen geïnteresseerd in contentmarketing voor e-commerce? Plan dan ook een gesprek in en besteed contentmarketing volledig uit aan echte specialisten. Solid Growth richt zich als een van de weinige agencies specifiek op e-commerce.
.png)
Zonder dienst
Met dienst
Gerelateerde artikelen
Het verhogen van de leverbaarheid van e-mails is niet lastig. Neem deze handleiding door, pas de tips toe en haal meer omzet uit e-mail marketing als webwinkel.
In deze blog delen we twaalf verbeterpunten waarmee webwinkels hun open rate (openingspercentage) moeiteloos verhogen.
Segmentatie in e-mail marketing is hét ingrediënt voor succes. In deze blog geven we je uitleg, ontdek jij hoe je het toepast en ontvang je praktische tips om succes te behalen.
Onze manier van werken
Onze samenwerking start met een audit. We checken waar jullie nu staan en implementeren vervolgens onze checklists en playbooks om snel meters te maken. Aan het einde van het eerste half jaar webshop management staat alles als een huis en werken we proactief vooruit.
Maand 1
Maand 2 - 5
Maand 6
*Trajecten zijn op abonnementsbasis met een minimale termijn van 3 maanden, daarna is onze samenwerking maandelijks opzegbaar.
Partners gingen sky high door ons Solide Fundament.
65% van onze klanten heeft haar omzet verdubbeld in de eerste 6 maanden. Je wilt dat niet van ons horen, maar van hen.
Ewoud is een slimme kerel en prettige sparringspartner.

Ewoud hielp ons in slechts een paar sessies met het vinden van impactvolle verbeteringen in onze retentiefunnel.

Met Ewoud's diepgaande kennis en lekkere tempo van nieuwe informatie, genoten we van elke sessie.

Uit de sessie met Solid Growth heb ik concrete, waardevolle inzichten gehaald, die me meteen hebben geholpen om mijn klantervaring te verbeteren en mijn conversie te stimuleren.

Zelfs nu, een paar jaar later, raadpleeg ik Ewoud over dit onderwerp. Ik werk heel graag met Ewoud en hij is altijd een inspiratiebron geweest.

Het maakt niet uit welk algemeen doel je wilt bereiken, de aanpak van Ewoud helpt enorm bij het identificeren van zakelijke groeikansen.

Klanten die je voorgingen




Veelgestelde vragen
Deze dienst is onderdeel van
Organische acquisitie