Schedule a meeting

Van eerste supplement tot levenslange klant: slimme retentiemarketing voor supplementen webwinkels

Verhoog retentie en stimuleer herhaalaankopen met topklasse retentiemarketing. Maak van eenmalige klanten loyale ambassadeurs die blijven terugkomen en meer uitgeven.

Solid Growth is pro-actief, denkt out-of-the-box en dat levert nieuwe kansen op voor mijn merk.

Joeri Horijon
Eigenaar
Supplementen

Voordelen voor

Supplementen

webwinkels

Onze dienstverlening is gekoppeld aan jouw succes: we richten ons op de onderdelen van duurzame e-commerce groei: hogere conversie, meer herhaal-aankopen, een hogere orderwaarde en loyale klanten.

Verstuur e-mails die niet alleen amuseren, maar ook interessante informatiebronnen zijn voor je klanten.
Stimuleer herhaalaankopen met gerichte campagnes - gebaseerd op data - aan specifieke segmenten.
Laat e-mails de branding en merkbeleving onderstrepen, de customer experience gaat verder in de inbox van je klanten.
Onze werkwijze maakt je minder afhankelijk van acquisitie-kanalen
Meetbare resultaten die je return on investment direct verbeteren.

Uitdagingen van

Supplementen

webwinkels

challenge

De supplementenwereld zit vol met regels. En terecht, want het gaat om producten die mensen direct innemen. Het is een kunst om je supplementen in de markt te zetten zonder te struikelen over wat je wel en niet mag zeggen. Hoe promoot je de voordelen van je product zonder te ver te gaan en je geloofwaardigheid op het spel te zetten?

Bovendien wil je je eigen unieke geluid laten horen in een markt die al behoorlijk vol zit. Hoe zorg je ervoor dat je opvalt, maar niet te veel op je concurrenten gaat lijken?

challenge

Dat eerste potje vitamines of proteïnepoeder verkopen is één ding. Maar hoe zorg je ervoor dat mensen blijven terugkomen? Vooral als er zoveel keuze is? Het gaat erom die ene aankoop om te zetten in een gewoonte, een routine. Daarin ligt de ware uitdaging: het transformeren van eenmalige kopers naar fans van je merk.

challenge

In een wereld waarin de ene na het andere voedingssupplement claimt de beste te zijn, wordt vertrouwen een schaars goed. Klanten willen zeker weten wat ze innemen en dat het veilig is. Hoe maak je duidelijk dat jouw producten betrouwbaar zijn? Het draait allemaal om transparantie: van ingrediënten tot productieprocessen. En dat communiceren op een manier die jouw klanten écht aanspreekt.

voorbeelden

Inspiratie voor

Supplementen

Prept

Supplementen

Begin je dag goed met Prept! Het merk heeft eigen ontbijtgranen die gezonder (en lekkerder) zijn dan de producten in de supermarkt. Minder suikers, meer eiwitten, de basis voor een gezonde, sportieve dag!

Solid Growth is pro-actief, denkt out-of-the-box en dat levert nieuwe kansen op voor mijn merk.
Joeri Horijon
Eigenaar
klaviyo setup

Account Configuratie

Start
Groei
Retentie
Nieuw Klaviyo account inrichten volgens best practices
Flow: Welcome Series

Enkele Welcome Series + pop-up

Dubbele Welcome Series aan de hand van klant-keuze, e.g. women's vs men's clothing

Meerdere pop-ups en welcome series aan de hand van bestsellers

Flow: Checkout

Simpele checkout

Split op basis van AOV

Uitgebreide checkout flow om winst te maximaliseren

Flow: Browse Abandonment

Simpele browse abandonment flow

Split op basis van marge van producten

Uitgebreide browse abandonment met segmentatie

Flow: Post Purchase

Thank you flow

Thank You + Review vragen

Thank You + Review + Cross-sell & Up-sell

Prachtig vormgegeven e-mails
Content creatie
Opstartkosten

€1.500

€3.000

€4.500

klaviyo campaigns

Nieuwsbrieven

Start
Groei
Retentie
Nieuwsbrieven per maand

1

2

4

Prachtig vormgegeven e-mails
Content creatie
Groei van nieuwsbrief lijst

1 pop-up (custom design)

2 pop-ups (A/B test)

Vergaande segmentatie in pop-ups

Prijs per maand

€150 per maand

€300 per maand

€600 per maand

klaviyo optimalisatie

Flow Optimalisatie

Start
Groei
Retentie
Flow Optimalisatie

16 uur account optimalisatie

32 uur account optimalisatie

64 uur account optimalisatie

A/B testen bestaande e-mails
Nieuwe e-mails toevoegen aan flows
Surveys
Klantwaarde Verhogen (Lifetime Value)
Concurrentie-onderzoek
Loyaliteitsprogramma
Segmentatie flows

Op basis van aankoop-proces

Aankoopfrequentie +
Product gekocht

Hyper-personalisatie

Uurtarief

€100 ex BTW

€100 ex BTW

€100 ex BTW

Prijs per maand

€1.600 ex BTW per maand

€3.200 per maand ex BTW

€6.400 per maand ex BTW

Vrijblijvend gesprek?

Ewoud Uphof

Oprichter & Strateeg

We stellen je vragen om te zien waar de kansen liggen, welk pakket bij jouw situatie past en of er een match is tussen ons.

Retentie-marketing voor webwinkels met pit

Laat ons je helpen om de retouren te verlagen, herhaal-aankopen te verhogen en dus op een structurele manier je omzet te laten groeien.

Gericht op omzetgroei, niet gedacht vanuit één kanaal
Met 10 jaar ervaring in e-commerce zijn wij een krachtige partner in de executie
Wij snappen jouw branche en denken met je mee.
tips

Tips voor

Supplementen

webwinkels

Waarom je verlaten winkelwagen flow langer moet zijn dan één e-mail

blog
Ewoud Uphof

Ontdek waarom je na een verlaten winkelwagen meer dan één e-mail moet sturen als webwinkel. Doe kennis op en verhoog je omzet via e-mailmarketing.

Lees artikel
5 minuten

E-mail segmentatie: uitleg + tips

blog
Ewoud Uphof

E-mail marketing segmentatie voor e-commerce: uitleg + tips