Je reis naar impactvolle B2B retentiemarketing start hier
Laat ons je helpen langdurige relaties opbouwen en herhaalaankopen stimuleren. Onze aanpak versnelt de groei van je B2B-webwinkel en verbetert de retentie.


Voordelen voor
B2B ecommerce
webwinkels
Onze dienstverlening is gekoppeld aan jouw succes: we richten ons op de onderdelen van duurzame e-commerce groei: hogere conversie, meer herhaal-aankopen, een hogere orderwaarde en loyale klanten.
Uitdagingen van
B2B ecommerce
webwinkels
In B2B zijn de beslissingsprocessen vaak lang en complex, het draait voor een aardig deel om relaties. Als marketeer of e-commerce manager weet je dat het beslissingsproces vaak uit meerdere lagen bestaat en veel langer duurt dan bij B2C. Het gaat niet alleen om het tonen van een product; het gaat om het opbouwen van vertrouwen, verduidelijken van de toegevoegde waarde en het aanpassen aan specifieke zakelijke behoeften.
Standaard e-commerce strategieën? Die voldoen vaak niet. Je staat voor de uitdaging om technieken te vinden die echt resoneren binnen uitgebreide aankoopprocessen.
In B2B e-commerce gaat het vaak niet alleen om wat er online gebeurt, de klantreis is een combinatie van online en offline touchpoints. Misschien ziet een klant iets interessants op je website, maar wil hij het product eerst in het echt zien of er meer over horen voordat hij koopt.
Het is belangrijk dat je online en offline touchpoints goed op elkaar aansluiten. Maar dat is ook direct de uitdaging: hoe zorg je voor een prettige klantervaring, van begin tot eind?
Het pad van de B2B-klant verschilt aanzienlijk van dat van de consument. Als B2B-marketeer of manager voel je de druk om de best practices uit de B2C-wereld toe te passen, maar je merkt al snel dat deze niet het gewenste resultaat opleveren. Klantrelaties zijn diepgaander, beslissingstrajecten zijn langer en de stakes zijn vaak hoger. Hoe vertaal je de dynamiek en specifieke behoeften van B2B-klanten naar een effectieve e-commerce strategie, zonder te vervallen in B2C-tactieken die simpelweg niet resoneren?
Tactieken voor
B2B ecommerce
webwinkels
Inspiratie voor
B2B ecommerce
Account Configuratie
Enkele Welcome Series + pop-up
Dubbele Welcome Series aan de hand van klant-keuze, e.g. women's vs men's clothing
Meerdere pop-ups en welcome series aan de hand van bestsellers
Simpele checkout
Split op basis van AOV
Uitgebreide checkout flow om winst te maximaliseren
Simpele browse abandonment flow
Split op basis van marge van producten
Uitgebreide browse abandonment met segmentatie
Thank you flow
Thank You + Review vragen
Thank You + Review + Cross-sell & Up-sell
€1.500
€3.000
€4.500
Nieuwsbrieven
1
2
4
1 pop-up (custom design)
2 pop-ups (A/B test)
Vergaande segmentatie in pop-ups
€150 per maand
€300 per maand
€600 per maand
Flow Optimalisatie
4 uur account optimalisatie
8 uur account optimalisatie
20 uur account optimalisatie
Op basis van aankoop-proces
Aankoopfrequentie +
Product gekocht
Hyper-personalisatie
€100 ex BTW
€100 ex BTW
€100 ex BTW
€400 per maand ex BTW
€800 per maand ex BTW
€2.000 per maand ex BTW
Vrijblijvend gesprek?

We stellen je vragen om te zien waar de kansen liggen, welk pakket bij jouw situatie past en of er een match is tussen ons.
Retentie-marketing voor webwinkels met pit
Laat ons je helpen om de retouren te verlagen, herhaal-aankopen te verhogen en dus op een structurele manier je omzet te laten groeien.
