Schedule a meeting

Je reis naar impactvolle B2B retentiemarketing start hier

Laat ons je helpen langdurige relaties opbouwen en herhaalaankopen stimuleren. Onze aanpak versnelt de groei van je B2B-webwinkel en verbetert de retentie.

No items found.
B2B ecommerce

Voordelen voor

B2B ecommerce

webwinkels

Onze dienstverlening is gekoppeld aan jouw succes: we richten ons op de onderdelen van duurzame e-commerce groei: hogere conversie, meer herhaal-aankopen, een hogere orderwaarde en loyale klanten.

Vereenvoudig complexe verkoopprocessen met marketing automation
Diepgaande klantsegmentatie voor tijdige, persoonlijke communicatie via e-mail
Continue engagement om prospects en bestaande klanten effectief door de sales funnel te navigeren
Onze werkwijze maakt je minder afhankelijk van acquisitie-kanalen
Meetbaar succes met KPI-tracking, specifiek voor B2B.

Uitdagingen van

B2B ecommerce

webwinkels

challenge

In B2B zijn de beslissingsprocessen vaak lang en complex, het draait voor een aardig deel om relaties. Als marketeer of e-commerce manager weet je dat het beslissingsproces vaak uit meerdere lagen bestaat en veel langer duurt dan bij B2C. Het gaat niet alleen om het tonen van een product; het gaat om het opbouwen van vertrouwen, verduidelijken van de toegevoegde waarde en het aanpassen aan specifieke zakelijke behoeften.

Standaard e-commerce strategieën? Die voldoen vaak niet. Je staat voor de uitdaging om technieken te vinden die echt resoneren binnen uitgebreide aankoopprocessen.

challenge

In B2B e-commerce gaat het vaak niet alleen om wat er online gebeurt, de klantreis is een combinatie van online en offline touchpoints. Misschien ziet een klant iets interessants op je website, maar wil hij het product eerst in het echt zien of er meer over horen voordat hij koopt.

Het is belangrijk dat je online en offline touchpoints goed op elkaar aansluiten. Maar dat is ook direct de uitdaging: hoe zorg je voor een prettige klantervaring, van begin tot eind?

challenge

Het pad van de B2B-klant verschilt aanzienlijk van dat van de consument. Als B2B-marketeer of manager voel je de druk om de best practices uit de B2C-wereld toe te passen, maar je merkt al snel dat deze niet het gewenste resultaat opleveren. Klantrelaties zijn diepgaander, beslissingstrajecten zijn langer en de stakes zijn vaak hoger. Hoe vertaal je de dynamiek en specifieke behoeften van B2B-klanten naar een effectieve e-commerce strategie, zonder te vervallen in B2C-tactieken die simpelweg niet resoneren?

voorbeelden

Inspiratie voor

B2B ecommerce

Transpack Packaging

B2B ecommerce

Transpack biedt met een B2B webshop verpakkingsmateriaal aan in het Verenigd Koninkrijk.

klaviyo setup

Account Configuratie

Start
Groei
Retentie
Nieuw Klaviyo account inrichten volgens best practices
Flow: Welcome Series

Enkele Welcome Series + pop-up

Dubbele Welcome Series aan de hand van klant-keuze, e.g. women's vs men's clothing

Meerdere pop-ups en welcome series aan de hand van bestsellers

Flow: Checkout

Simpele checkout

Split op basis van AOV

Uitgebreide checkout flow om winst te maximaliseren

Flow: Browse Abandonment

Simpele browse abandonment flow

Split op basis van marge van producten

Uitgebreide browse abandonment met segmentatie

Flow: Post Purchase

Thank you flow

Thank You + Review vragen

Thank You + Review + Cross-sell & Up-sell

Prachtig vormgegeven e-mails
Content creatie
Opstartkosten

€1.500

€3.000

€4.500

klaviyo campaigns

Nieuwsbrieven

Start
Groei
Retentie
Nieuwsbrieven per maand

1

2

4

Prachtig vormgegeven e-mails
Content creatie
Groei van nieuwsbrief lijst

1 pop-up (custom design)

2 pop-ups (A/B test)

Vergaande segmentatie in pop-ups

Prijs per maand

€150 per maand

€300 per maand

€600 per maand

klaviyo optimalisatie

Flow Optimalisatie

Start
Groei
Retentie
Flow Optimalisatie

4 uur account optimalisatie

8 uur account optimalisatie

20 uur account optimalisatie

A/B testen bestaande e-mails
Nieuwe e-mails toevoegen aan flows
Surveys
Klantwaarde Verhogen (Lifetime Value)
Concurrentie-onderzoek
Loyaliteitsprogramma
Segmentatie flows

Op basis van aankoop-proces

Aankoopfrequentie +
Product gekocht

Hyper-personalisatie

Uurtarief

€100 ex BTW

€100 ex BTW

€100 ex BTW

Prijs per maand

€400 per maand ex BTW

€800 per maand ex BTW

€2.000 per maand ex BTW

Vrijblijvend gesprek?

Koen van Hooren

Co-founder

We stellen je vragen om te zien waar de kansen liggen, welk pakket bij jouw situatie past en of er een match is tussen ons.

Retentie-marketing voor webwinkels met pit

Laat ons je helpen om de retouren te verlagen, herhaal-aankopen te verhogen en dus op een structurele manier je omzet te laten groeien.

Gericht op omzetgroei, niet gedacht vanuit één kanaal
Met 10 jaar ervaring in e-commerce zijn wij een krachtige partner in de executie
Wij snappen jouw branche en denken met je mee.
tips

Tips voor

B2B ecommerce

webwinkels